Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2009

Ξεφούσκωσε οριστικά η μεγαλύτερη επικοινωνιακή φούσκα των τελευταίων δεκαετιών





www.tvxs.gr/v22407
Απο τον Στέλιο Κούλογλου

Την εβδομάδα που πέρασε, ξεφούσκωσε οριστικά η μεγαλύτερη επικοινωνιακή φούσκα των τελευταίων δεκαετιών. Το αποκορύφωμα ήταν μερικές ερωτήσεις τις οποίες υπέβαλαν πολίτες στο διαδίκτυο για πλάκα, αλλά ο πρωθυπουργός απάντησε σοβαρά.

Σε μια καθυστερημένη προσπάθεια να απευθυνθεί στο διαδίκτυο εν όψει των εκλογών, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας ότι θα απαντούσε σε ερωτήσεις πολιτών. Η διαδικασία που ανακοινώθηκε, εντελώς αντίθετη με την κουλτούρα του Ίντερνετ, δεν περιείχε ίχνος διαλόγου: ο κ. Καραμανλής θα απαντούσε σε 10 δημοφιλείς ερωτήσεις, τις οποίες απλώς θα του εκφωνούσε μια κυρία που ασχολείται με τα social media, όπως και τελικά έγινε.

Έτσι πολλοί χρήστες του διαδικτύου άρχισαν να υποβάλουν ερωτήσεις για πλάκα. Ενώ άλλοι ρωτούσαν «γιατί η κόλλα logo ενώ κολλάει τα πάντα δεν κολλάει στο σωληνάριο» κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να ρωτήσει πότε θα πάρει πρωτάθλημα η ΑΕΚ. Σε λίγο κάποιος άλλος σκέφτηκε να υποβάλει ερώτηση για το αν ήταν σωστή η αποχώρηση του ποδοσφαιριστή Ίβαντσις από τον Παναθηναϊκό. Οι ερωτήσεις αυτές ψηφίστηκαν πάλι για πλάκα από άλλους. Κανείς δεν περίμενε φυσικά ότι ο πρωθυπουργός θα απαντούσε με επιχειρήματα για την ΑΕΚ , τον Μπάγιεβιτς και τον Παναθηναϊκό στη διάρκεια της συνέντευξης-μονολόγου.

Την ίδια ημέρα, ο κ. Καραμανλής είχε ανατρέψει μια προεκλογική πρακτική που ακολούθησαν όλοι οι υπόλοιποι πολιτικοί αρχηγοί. Αντί για τη συνηθισμένη διακαναλική συνέντευξη με τους δημοσιογράφους, προτίμησε να οργανώσει κάπου στην Ηλιούπολη μια στημένη συνάντηση. Ούτε ο εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. δεν διέψευσε ότι το ακροατήριο ήταν επιλεγμένο καθώς, όπως είπε, «αυτό που έχει σημασία είναι η ερώτηση αυτή καθαυτή και οι απαντήσεις που δίνονται». Πράγματι οι ερωτήσεις, τις οποιες ο κ. Καραμανλής απαντούσε γυρνώντας από εδω κι απο εκεί με στυλ που θύμιζε κονφερανσιέ, ήταν στο ύψος των περιστάσεων: «μπορείτε να μας πείτε που θα ήταν σήμερα η Ελλάδα», ρώτησε κάποιος από τους παρευρισκόμενους, «αν ο αείμνηστος Καραμανλής και 10 άλλοι ξένοι ηγέτες δεν μαζεύονταν στο Ζάππειο για να υπογράψουν την ενταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ;»

Ετσι, με τη στημένη συνάντηση στην Ηλιούπολη και το μονόλογο στο διαδίκτυο, ξεφούσκωσε οριστικά αυτή την εβδομάδα η μεγαλύτερη επικοινωνιακή φούσκα των τελευταίων δεκαετιών: με μόνο προσόν το όνομά του, ένας άνθρωπος που δεν διέθετε καμία επαγγελματική πείρα ούτε είχε δώσει δείγματα γραφής μέσα απο κάποια συμμετοχή του στον ιδιωτικό ή το δημόσιο τομέα επιλέχθηκε να γίνει πρωθυπουργός μετά από μια συνεννόηση κομματικών βαρώνων που έψαχναν απεγνωσμένα κάποιον για να τους ξαναφέρει στην εξουσία.

Ο κ. Καραμανλής παντρεύτηκε και έγινε πατέρας για να προσαρμοστεί στις αξίες της παράταξης και η όλη επιχείρηση πακεταρίστηκε επικοινωνιακά με συνθήματα για την «επανίδρυση του κράτους» και τη «σεμνή και ταπεινή» διαχείρηση της εξουσίας. Ήδη από την πρώτη τετραετία έγινε φανερό σε όσους γνώριζαν ότι ο άνθρωπος δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του και προτιμούσε να βλέπει DVD ή να παρακολουθεί ποδόσφαιρο: η προχθεσινή συνέντευξη-ποδοσφαιρικός σχολιασμός έδειξε ότι, αν ο πρωθυπουργός παρακολουθούσε τους οικονομικούς δείκτες όσο και τις αλλαγές προπονητών στην πρώτη εθνική, τα πράγματα στην οικονομία θα ήταν πολύ καλύτερα.

Αλλά, εν τω μεταξύ, στο παιχνίδι είχαν μπει και οι «νταβατζήδες» των ΜΜΕ, που στο πρόσωπο του ισχνού Καραμανλή είχαν βρει τον κατάλληλο άνθρωπο για να προωθεί τις επιδιώξεις τους: δεν υπάρχει πρωθυπουργός από τη μεταπολίτευση και μετά που να έτυχε τόσο ευνοϊκής μεταχείρισης, ακόμη και από τα δήθεν αντιπολιτευόμενα μέσα ενημέρωσης. Η υποστήριξη συνεχίστηκε και μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 που οφείλονται σε κυβερνητικά λάθη και παραλείψεις αλλά και μετά την τραγικά γεγονότα με την εξέγερση του περασμένου Δεκέμβρη, όταν η κυβέρνηση είχε κυριολεκτικά παραλύσει.

Ο χλωμός ανασχηματισμός του Ιανουαρίου βαφτίστηκε ριζικός, ο κ. Καραμανλής παρομοιάστηκε με τον Ανδρέα Παπανδρέου, ενώ η στήριξη συνεχίστηκε ακόμη και μετά τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου και μέχρι τις πυρκαγιές το φετινό καλοκαίρι. Από τότε ο κ. Καραμανλής έχει μείνει μόνος του. Η ιστορία του απέδειξε ότι όταν δεν υπάρχει πολιτική, κάποια στιγμή τελειώνουν τα επικοινωνιακά ψέματα. Το γεγονός ότι ο ίδιος επιμένει να παριστάνει άλλοτε τον κονφερασιέ στην Ηλιούπολη και άλλοτε τον Διακογιάννη στην Αθλητική Κυριακή δείχνει πόσο ο ίδιος είχε πιστέψει ότι η επικοινωνιακή φούσκα που τον έκανε πρωθυπουργό δεν θα έσκαγε ποτέ.

Το σκίτσο είναι απόσπασμα από σκιτσο-ιστορία του Πέτρου Ζερβού.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

τωρα μας τα λετε αυτα? μετα χριστον προφητες!