Παρασκευή, 24 Απριλίου 2009

Φτηνότερο γάλα. Ναι μεν αλλά...


Όσοι "πανηγυρίζουν" και διαφημίζουν έμμεσα ή άμεσα την -καλοδεχούμενη φυσικά- μείωση των τιμών γάλακτος απ΄την εταιρεία Vivartia καλό θα ήταν να γνωρίσουν και μερικά στοιχεία για το παρασκήνιο της υπόθεσης: Πριν δύο εβδομάδες η ίδια εταιρεία με μία ψυχρή λακωνική επιστολή ανακοίνωνε αναπάντεχα στους εκατοντάδες κτηνοτρόφους Μακεδονίας και της Θράκης, με τους οποίους συνεργαζόταν ως τώρα, ότι το γάλα που παρήγαγαν για λογαριασμό της εταιρείας (σε μια μορφή «στρατηγικής σχέσης») δεν της είναι απαραίτητο πια (!), λόγω του ότι πλεονάζει. Η διακοπή λοιπόν αυτή, κατά την επιστολή, βασιζόταν σε «οικονομοτεχνικά κριτήρια». Χθες η Vivartia ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει και πάλι τη συνεργασία με τους κτηνοτρόφους της Β.Ελλάδος και πως «δεσμεύονται για την παραμονή των κτηνοτροφικών μονάδων της Βορείου Ελλάδος στον παραγωγικό ιστό της Vivartia». Προσέξτε τη λεπτομέρεια..Η δέσμευση δεν αφορά την τιμή αγοράς του γάλακτος από τους κτηνοτρόφους! Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε σε ποιές τιμές θα ξαναγοράσει το γάλα των κτηνοτρόφων της Β.Ελλάδας η Vivartia. Αν η... διαφορά της τιμής μετακυληστεί -όπως σύμφωνα με πληροφορίες φοβούνται οι κτηνοτρόφοι- στις ήδη συμπιεσμένες τιμές παραγωγού τότε θα μιλάμε για έναν καθαρό εμπαιγμό των καταναλωτών καθώς η Vivartia απλώς θα αγοράζει φθηνότερα χωρίς στην ουσία να χάνει τίποτα αλλά αντιθέτως να επωφελείται απ' την διαφήμιση έμμεση και άμεση που απολαμβάνει μέσω της μείωσης των τιμών καταναλωτή..
Και μη ξεχνάμε ακόμη ένα παράγοντα που έσπρωξε τη Vivartia προς την κίνηση αυτή.
Η Αγνό που ανήκει στην εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ έφτασε περίπου στο 14% της αγοράς του παστεριωμένου γάλακτος όταν πριν από λίγους μήνες ήταν στο 8% , όταν έκανε συμφωνία με τους αρτοποιούς πουλώντας στους φούρνους το γάλα της προς 98 λεπτά, μια τιμή ασυναγώνιστη σε σχέση με τα 1,30 και 1,40 του καρτέλ. Αντιθέτως, με βάση τις ίδιες μετρήσεις το μερίδιο της Vivartia ΑΕ (γάλα Δέλτα) έπεσε στο 30% από 35% που ήταν και της ΜΕΒΓΑΛ βρίσκεται περίπου στο 9% από 11%. Ο Ολυμπος παραμένει σταθερός στο 16%.Όταν μια εταιρεία ανεβάζει τα ποσοστά μέσω της μείωσης των τιμών καταναλωτή φυσικό είναι και οι ανταγωνιστές να ακολουθήσουν.
Η ουσιώδης λεπτομέρεια είναι ότι η ΑΓΝΟ -και όποια άλλη μικρή εταιρεία γάλακτος- δεν διαθέτει τα διαφημιστικά πακέτα που διαθέτει η MIG προς τα ΜΜΕ.Και σε δύσκολους για τη διαφήμιση καιρούς μη περιμένετε να ακούσετε περισσότερα για το θέμα αυτό απ΄τα εξαρτημένα παραδοσιακά ΜΜΕ..

Κ.Τ. για το Greece Salonika

Δεν υπάρχουν σχόλια: